• » RiderBlog
  • » zwyszomi
  • » Dzień 09 Wodospady Wiktorii i nieoczekiwana przerwa w podróży (ver. 2.5)
Mimo wszystko chciałbym aby odniós...
Mam nadzieje ze to pomylka. 1500km...
Przejechane 1000km to na motocyklu...
każdy kij ma dwa końce, chciałem z...
2widz-a co świeżej krwi chcesz się...

26.07.2014 14:21

Dzień 09 Wodospady Wiktorii i nieoczekiwana przerwa w podróży (ver. 2.5)

Czy jest na forum lekarz? Jeżeli tak to niech się przygotuje z jakąś zajebistą poradą.

Ale od początku. Trochę pospaliśmy bo przyznaję że wczorajsze 800 km dało się we znaki. Chyba najbardziej w kolana, czułem się jakbym rowerkiem co najmniej ze 3 alpejskie przełęcze zaliczył.
Punkt numer jeden programu na dzisiaj to oczywiście wodospady.

W drodze na wodospady. Się tropi te zwierzęta :), jeszcze guźce były , ale zanim się zabrałem to sobie poszły

Wejście 30 USD, ale powiem szczerze, że naprawdę warto.

Jak widać na zdjęciu to najwyższy wśród 3 najbardziej znanych, nieco mniejszy od Iguacu, ale w sumie bardzo do niego podobny. Z tym, że kanion, do której, wpada woda jest nieco mniejszy z tego powodu krople wody czasami mocno zasłaniają resztę. Ale potęga natury zdecydowanie budzi respekt.

Wodospady zdecydowanie lepiej oglądać od strony Zimbabwe, bo znajduje sie tutaj jeszcze jeden dodatkowy wodospad, nieco mniejszy od głównego. Po moście można swobodnie przejść mówiąc do pograniczników że się zaraz wróci, a jak nie to parę dolców na wizę Zimb. i się jest. W drodze powrotnej wizy Zambijskiej nie trzeba ponownie kupować.

Mały wodospad

No i główny wodospad (z tym że fotki dają jedynie wyobrażenie)

Widok od strony Zimbabwe

Na tych wodospadach jest też chyba najbardziej malownicze przejście graniczne na świecie między Zambią i Zimbabwe. Lina dyndająca z mostu czeka na śmiałków, czyli … na Nas :o. Ach cóż to będzie za skok.

A to Pan Livingstone, który to wszystko odkrył i uczniowie, którzy go przyszli podziwiać

Rzeka Zambezi, czyli główna sprawczyni całego zamieszania

No i żarło, żarło aż .. przestało. Nagle w kilka minut, twarz Rafała przybrała kolor braku koloru i facet prawie nie zemdlał. Nie będę opisywał w szczegółach ale wyszło na to że coś co wczoraj jedliśmy ewidentnie się nie przyjęło. W sumie akurat jedliśmy to samo z wyjątkiem picia, ja kosztowałem wody a Rafał lokalnego browara i akurat stawiam, że to on został sprawcą wszelkich niepowodzeń.

Gdybym sam kiedyś w życiu nie przeżył czegoś takiego to pewnie bym się przestraszył. Do hotelu mieliśmy ok 500m. Zajęło nam to ponad godzinę. Chyba najgorsze były zawroty głowy, bo facet trzymał się poręczy przez 30 minut nie mogąc zrobić kroku. Na koniec pracowaliśmy nad ostatnią granicą jaką było przejście na drugą stronę ulicy. Po kilkudziesięciu minutach zebrał w sobie trochę sił i trzymając go pod pachę jakoś dowlekliśmy się do hotelu. Po paru godzinach w sumie już kontaktuje, chociaż zemdlał mi tutaj nawet na chwilę. Ale spoko (uspokajam rodzinę) opiekę ma dobrą, staram się jak mogę, kupiłem mu już 2l colkę i jak tylko się obudzi zaczniemy proces leczenia. Z tym, że jak ktoś ma lepszy pomysł jak postawić wielkiego chłopa na nogi to niech rzuci jakąś inspirację. Tylko bez w stylu ”zadzwońcie po doktora” proszę.

Z przyczyn oczywistych zatem dystans przejechany w dniu dzisiejszym wynosić będzie 0 km. Miejmy nadzieję że jutro będzie już wszystko w porządku.

Jak się wszystko uda i kuracja zakończy się sukcesem wówczas zdobędę nową umiejętność, tym razem medyka afrykańskiego :)

Trzymajmy zatem kciuki za Rafała.

Sekcja dla Wojtka. No chłopie pierwszy materiał do rozpracowania

Wiadomość z ostatniej chwili !!! Rafał wrócił właśnie z krainy wiecznych łowów do żywych i już kontaktuje co nieco. Ech ma się tą rękę do chorych ... :)

Sekcja ogloszenia parafialne.

Ponieważ w tym blogu wychodzą małe obrazki trzeba w nie klikać żeby powiększyć, kopia tego blogu ale z większymi zdjęciami znajduje się
http://advrider.pl/viewtopic.php?f=74&t=14132 od strony trzeciej

Dzień jeszcze się nie skończył i trwa nadal. Zawsze miałem szacunek do Afrykańskiej mysli technologicznej :)
Niby zwykłe stanowisko do pracy przy kompie w Naszym hotelu

ale jak się przyjrzeć z bliska to przelotka na kabel jest niezła. Fi 1500 mm w betonie o grubości 12 cm. To się nazywa solidny przepust. Pozdrowienia dla wszystkich pracowników IT (w szczególności tych od infrastruktury)

Ponieważ Rafał wrócił do formy poszliśmy jeszcze wieczorkiem nad wodospad. Po drodze zaczęliśmy od tropienia, co nie było trudne bo akurat teraz zwierzaki jedzą to co ludzie powyrzucali w ciągu dnia.

Potem jeszcze kilka widoczków z wodospadu i mostu pomiędzy 2 krajami

Przejście pomiędzy krajami nie jest trudne (przy zalożeniu że wracasz skąd przyszedłeś) dostajesz taki świstek za free i tyle

Podobno najwyższe bungi na świecie. Robi wrażenie !!!

Był pociąg i jak Pan dowiedział się z kim ma do czynienia poprowadzić dał

Za nic innego nie dało się złapać po wszystko miało temperaturę kosmiczną

I na koniec nie wiem czy się z Rafałem na role nie zamienię. Poszliśmy w celach zdrowotnych do knajpy suchy ryż zamówić, no i stwierdziłem że wezmę coś do towarzystwa, wybrałem byle co nie patrząc nawet na nazwy no i przyszło to (a może właściwie przypełzło)

Widok masakra, smak fuj... ale zjadłem trochę  żeby Panu przykro nie było. Czuję to w samym gardle. Stanowczo odradzam :)